Despite borrowing its title from a cyber-optimistic poem by Richard Brautigan, Machines of Loving Grace presents scenes from the digital wastelands, where the bright colours from the 60s have most definitely faded. This at times abrasive piece is from Juhani Silvola’s new album, Post-Biological Wildlife, which explores the themes of post-humanism, mediated nature and virtual reality, without exclusively condemning nor glorifying the techno-futuristic visions. Silvola draws from the rich history of electronic music, and the piece resounds with traces of French and Norwegian electroacoustic traditions, Japanese harsh-noise and C20th chamber music.
Juhani Silvola (born in Tampere, Finland, 1982) is a composer, musician and producer working across multiple genres and disciplines. He has a master’s degree from the Norwegian Academy of Music, where he studied electroacoustic composition with Natasha Barrett. Silvola has worked with music ranging from acoustic folk to free improv, doom to sound art, and is a sought-after performer, producer and mixing engineer. He has previously released two critically acclaimed solo albums, two highly successful and forward-thinking folk-music albums with the duo Sarah-Jane Summers & Juhani Silvola, and produced and mixed albums for pop-bands such as Highasakite.
Composer’s Website: https://www.juhanisilvola.com/리처드 브로티건의 사이버 낙관주의 시에서 제목을 빌렸음에도, ⟨사랑이 넘치는 은총의 기계⟩는 60년대의 밝은색이 확연히 희미해진 디지털 황무지의 장면을 보여준다. 때때로 신경질적인 이 작품은, 기술미래의 예견을 전적으로 비난하지도 미화하지도 않으며, 인문주의 이후 및 조정된 자연, 가상 현실이라는 주제를 탐구하는, 유하니 실볼라의 새 앨범 ⟪생체 이후의 야생생물⟫에서 발췌한 것이다. 실볼라는 전자 음악의 풍부한 역사에서 소리를 끌어내어, 프랑스와 노르웨이 전자 음향 전통, 일본의 거친 소음 및 20세기 실내악의 자취를 울리게 한다.
유하니 실볼라(1982년 핀란드 탐페레 출생)는 여러 장르와 분야를 넘나들며 활동하는 작곡가이며 음악가이자 제작자이다. 그는 너태샤 배릿과 함께 전자음향 작곡을 공부한 노르웨이 음악 아카데미에서 석사 학위를 받았다. 실볼라는 전자음향을 쓰지 않는 음악, 자유 즉흥 연주, 소리 예술 등 다양한 음악을 작업해오고 있으며 인기 있는 공연자이자 제작자, 소리혼합기사mixing engineer이다. 그는 이전에 많은 비평가로부터 호평받은 독주 앨범, 사라-제인 서머스와 함께 낸 성공적이고 진취적인 민속 음악 듀오 앨범 등을 발매했으며, 팝 음악도 제작했다.
작곡가 누리집: https://www.juhanisilvola.com/